Reproducir vídeo

PRESENTACIÓ

Després de l’èxit obtingut a la primera edició del «Congrés d’experts docents per a una anàlisi crítica de l’educació» celebrat a València per l’Associació OCRE, Barcelona acollirà el pròxim dissabte 26 de novembre, la segona edició d’aquest congrés educatiu, en aquesta ocasió dedicat a informar i conscienciar sobre la urgent necessitat de reclamar una educació de qualitat que contraresti els efectes nocius d’una ciutadania en vies de mercantilització.

Organitzat per OCRE i la Fundació Episteme, l’acte titulat “La necessitat social del coneixement”, comptarà amb la lliçó inaugural del ministre d’Educació de Portugal (2011-2015) Nuno Crato, qui amb la seva encertada política educativa va elevar en 44 punts el nivell dels alumnes portuguesos a les proves PISA. Llicenciat en Economia per la universitat Tècnica de Lisboa, Crato és doctor en Matemàtiques Aplicades. Ha treballat per a l’Institut Superior d’Economia, la Universitat de les Açores, el Stevens Institute of Technology i el Nova Jersey Institute of Technology. Des del 2000 és professor a l’Institut Superior d’Economia i Gestió (ISEG). Va ser també prorector de la Universitat de Tècnica de Lisboa. El 2008, el president Cavaco Silva va nomenar-lo comendador de l’Ordre de l’Infant Don Enrique.

​El congrés comptarà també amb quinze reconeguts experts educatius organitzats entorn a tres taules d’anàlisis: “Educació i Societat“, “Docència i Societat” i “Propostes“. L’objectiu d’aquesta trobada subratlla la necessitat social de reivindicar el coneixement com l’enteniment, la intel·ligència i la raó natural que guia a qualsevol ésser humà en les seves facetes individual i col·lectiva. La defensa del rigor acadèmic i l’exigència dels seus resultats són condicions necessàries per a assolir la igualtat, la capacitat de crítica i la llibertat de pensament.

Aquest és doncs un congrés reivindicatiu obert a la totalitat de la ciutadania que poc a poc i progressivament pateix les conseqüències d’un sistema educatiu irresponsable que retalla els beneficis del coneixement, menysprea la necessària comprensió realista del context i arracona l’herència il·lustrada que va permetre un punt de partida igualitari. Aquesta pèrdua de drets condemna a l’ésser humà al seu sotmetiment més trist. Tots som corresponsables.

Esta entrada tiene 2 comentarios

1. Àngel Gasol Señorón

Molt bon dia.
    Felicitats per la proposta que feu: molt interessant, de debò.
    Voldria conèixer, però, si aquestes jornades tenen el reconeixement de “Formació” pel Departament d’Educació, i de quantes hores constaria aquest reconeixement.
    Moltes gràcies i endavant!
    Àngel Gasol Señorón

1. EpistemeCongres

Moltes gràcies, Àngel. Està sol·licitat, en espera de resposta del Departament. En cas de ser aprovat, serien deu hores. Informarem tan aviat arribi la resposta de l’administració.