En aquest curs s’exploren les connexions entre art i ciència a través d’alguns dels esdeveniments més significatius que enllacen les dues disciplines durant el segle XX. A partir dels testimonis dels seus protagonistes i de la veu de pensadors, es pretén discutir si l’art pot influir la ciència -i viceversa-, apropant dues cultures que tot sovint apareixen desconnectades dins i fora de l’aula. Durant el curs s’aporten idees, exemples i recursos per a dissenyar situacions d’aprenentatge interdisciplinars, tot treballant de forma explícita les possibles adaptacions d’aquests continguts a l’educació secundària. S’impartiran 10 hores de formació en línia i 5 hores seran de treball personal |
El curs s’organitza a través dels següents blocs:
1. Einstein contra els cubistes: la lluita per la quarta dimensió.
2. El descobriment de l’atzar: un Pollockizer, caos i fractals.
3. Mirallet, mirallet, quina és l’equació més bonica? Principis estètics en la construcció de models científics.
4. No matin al missatger. És possible una tercera cultura?
5. Del curs a l’aula.
Clàudia Payrató
Doctora en FísicaDoctora en Física per la CY Cergy Paris Université i la Universidad de Zaragoza. Màster en Física de Sistemes Complexos per l'IFISC. Actualment treballa com a professora de secundària de matemàtiques.
Ha publicat articles científics en revistes de prestigi, entre les quals Physical Review X, i ha presentat la seva recerca en nombroses conferències internacionals.
En l'àmbit de la divulgació, ha col·laborat escrivint i fent xerrades per diferents mitjans, com la revista Catalunya Vanguardista, el programa de ràdio Rac1 i la Red de Excelencia SocioComplex.
DATES I HORARIS
Inici: 1 d’octubre
Finalització: 29 d’octubre
Horari: dimarts de 17 a 19h
Durada total: 15 hores
INFORMACIÓ
Director d’Aula Episteme Josep Oton
Contacte: formacio@fundacioepisteme.cat
Certificacions i acreditacions: Activitat de formació reconeguda pel Departament d’Educació per al personal docent amb la titulació corresponent segons la resolució de data 17/07/2024 d’acord a l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)