El Patronat és l’òrgan de govern i d’administració de la Fundació, la representa i gestiona, i assumeix totes les facultats i funcions necessàries per a la consecució dels fins fundacionals. El Patronat és un òrgan col·legiat format per un mínim de 5 persones i un màxim de 15 designades per les entitats fundadores.

Membres del Patronat:

Xavier Massó

Xavier Massó Aguadé

President

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació (Universitat de Barcelona)

Llicenciat en Antropologia Social i Cultural (Universitat Rovira i Virgili)

Catedràtic d’Ensenyaments Secundaris per l’especialitat de Filosofia.

Autor del llibre, El fin de la educación (Akal, 2021)

Felipe de Vicente

Felipe José de Vicente Algueró

Vicepresident

Llicenciat en Filosofia (Universitat de Barcelona) Doctor en Història (Universitat de Barcelona)

Funcionari del cos de Catedràtics d’Ensenyament Secundari, especialitat Geografia i Història (1984-2016)

Professor d’Història Econòmica d’Espanya, Universitat Barcelona (1987-2002)

Conseller Titular del Consejo Escolar del Estado pel grup de personalitats de reconegut prestigi

Josep Otón

Josep Otón Catalán

Secretari

Llicenciat en Geografia i Història (1986) Doctor en Història (2006)

Tècnic de Planificació Escolar (Departament d’Ensenyament) (1998-2003)

Catedràtic d’Història d’Ensenyament Secundari (2008)

President de l’Associació de Catedràtics d’Ensenyaments Secundaris de Catalunya (2020)

Premis: Premi d’Assaig Serrat i Moret (2006). Premi d’Assaig pedagògic Joan Profitós. Premi de la Càtedra Victoriano Muñoz. Premi d’Assaig Joan Maragall

J. Jorge Sánchez

Licenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona

Doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra

Catedràtic d’ensenyament secundari

Ha publicat nombrosos articles en revistes especialitzades i els poemaris Del Tercer ReichFilosofía de la minuciaBajo la lluviaLas vidas de las imágenes i Contra Visconti així com la novel·la El informe Ohlendorf.

Ramon Casals

Ramon Casals Casanovas

Vocal

Professor Tècnic de Formació Professional i de Tecnologia des de l’any 1988 fins a l’actualitat.

Cap de Departament de la branca de metall a l’Institut Politècnic d’FP de Vic durant onze anys, membre del Consell Escolar durant sis anys i tutor de Formació en Centres de Treball de la branca de metall durant nou anys.
Ocupacions laborals en diverses indústries com a Oficial de primera torner, tècnic d’organització de mètodes i temps, i disseny i automatització de maquinària.

Ignasi Fernández Daroca

Vocal

Llicenciat en Filología anglogermánica (Universitat de Barcelona)

Llicenciat en Dret (UNED)

Traductor jurat alemany-català-espanyol

Catedràtic del cos de Secundària, especialitat anglés

Professor d’anglés a Secundària

Professor associat d’alemany a URV cursos 2000 a 2002

Advocat exercent des de 2001

Directora executiva:

Eva Serra

Llicenciada en Ciències de la Informació -Periodisme- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fundadora del digital Catalunya Vanguardista

Editora de suplements de ciència per a La Vanguardia

Directora de l’agència de comunicació Newsing

Redactora en cap d’Ekò, una de les primeres revistes sobre internet a Espanya

Col·laboradora en mitjans de comunicació com La Vanguardia, El Periódico de CatalunyaAvui.