Diferències entre els sistemes educatius de deu països 2020

L’èxit en l’educació primària i secundària

L’informe publicat per Consejo Escolar del Estado, analitza algunes diferències en els sistemes educatius dels deu països de l’OCDE en relació a la promoció de curs i la repetició, a les titulacions i certificacions d’estudis i  al fracàs i abandonament escolar prematur.

El propòsit del present estudi és comparar l’èxit de l’alumnat (o en el seu cas el denominat “fracàs escolar”) en el pas de curs i d’etapa en l’educació primària i secundària, a Espanya i en els següents països: Alemanya, el Canadà, els Estats Units, França, Itàlia, Països Baixos, Portugal, Regne Unit i Suècia.

Les dades emprades procedeixen de les estadístiques oficials europees (EUROSTAT, EURYDICE), així com les fonts de cadascun dels països analitzats i estudis internacionals com PISA i Education at a Glance de l’OCDE.

Accedir a l’informe (Consejo Escolar del Estado)

Accedir al webinar (presentació Fundació Episteme)

Accedir a les conclusions (Fundació Episteme)