Més enllà de l’aprenentatge acadèmic

Primers resultats de l’enquesta d’habilitats socials i emocionals

L’Enquesta d’Habilitats Socials i Emocionals (SSES) de l’OCDE és un dels primers esforços internacionals per a recopilar dades d’estudiants, pares, mares i mestres sobre les habilitats socials i emocionals dels estudiants de 10 i 15 anys. Aquest informe presenta els primers resultats d’aquesta enquesta. Descriu les habilitats socials i emocionals dels estudiants i com es relacionen amb les característiques individuals, familiars i escolars.

En els últims anys, les habilitats socials i emocionals han augmentat en l’agenda de la política educativa i en el debat públic. Els formuladors de polítiques i els professionals de l’educació estan buscant maneres de complementar l’enfocament en l’aprenentatge acadèmic, amb atenció al desenvolupament d’habilitats socials i emocionals.

Les habilitats socials i emocionals són un subconjunt de les habilitats, atributs i característiques d’un individu que són importants per a l’èxit individual i el funcionament social. Junts, abasten un conjunt integral d’habilitats essencials perquè els estudiants puguin tenir èxit a l’escola, en el treball i participar plenament en la societat com a ciutadans actius.

Els beneficis de desenvolupar les habilitats socioemocionals dels nens van més enllà del desenvolupament cognitiu i els resultats acadèmics; també són importants impulsors de la salut mental i les perspectives del mercat laboral. La capacitat dels ciutadans per a adaptar-se, ser enginyosos, respectar i treballar bé amb els altres i assumir la responsabilitat personal i col·lectiva s’està convertint cada cop més en el segell distintiu d’una societat que funciona bé.

Accedir a l’informe (anglès)