L’abandonament educatiu primerenc a Espanya i l’ensenyament obligatori fins als 18 anys

El següent estudi, dut a terme per Francisco López Rupérez i Isabel García García, pretén reprendre la proposta efectuada el 2014 pel Consell Escolar de l’Estat i fonamentada, posteriorment, d’una manera àmplia (López Rupérez, García García i Sanz Labrador, 2015), en el sentit de recórrer a l’extensió de l’ensenyament obligatori fins als 18 anys com un procediment d’intervenció –o de política pública– per a la reducció efectiva del AET, intervenció la pertinència de la qual reposa en nous arguments i en noves evidències.

 

La taxa d’abandonament educatiu primerenc constitueix un indicador històric a la Unió Europea que, després de ser utilitzat com adscrit al concepte de cohesió social (SC052), es va introduir per al seguiment de l’Estratègia de Lisboa en matèria d’educació i formació, i va passar més tard a formar part del Monitor de la UE. Es tracta aquest d’un instrument destinat a identificar els avanços dels països membres cap als objectius educatius comuns, fixats per a cada dècada, sobre els quals s’estenen les corresponents accions estratègiques de la Unió.

La publicació, el passat 27 de gener, dels resultats de l’abandonament educatiu primerenc corresponent a l’any 2022 ha posat damunt la taula una dada inquietant com és l’increment en 0,6 punts percentuals del AET per a Espanya, dada que assoleix xifres molt més preocupants en comunitats autònomes, com ara la Comunitat Valenciana (2,9 punts), Balears (2,8 punts) o la Comunitat de Madrid (2,5 punts).

Així, aquest treball inclou, entre altres recomanacions, incorporar mitjançant llei orgànica, a l’ordenació bàsica del sistema educatiu espanyol l’ampliació de l’ensenyament obligatori fins als 18 anys. Assegurar la qualitat de la intervenció i no reduir-la a una simple mesura d’escolarització de caràcter quantitatiu. Introduir una modificació en l’estructura de l’ensenyament secundari en dos cicles, de tres anys de durada cadascun o desenvolupar una major integració entre educació i ocupació, mitjançant fórmules duals per als alumnes que cursin l’opció professional.

→Abandono educativo temprano_UCJC

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Fundació Episteme.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contratado los servicios de alojamiento web a Nominalia que actúa como encargado de tratamiento.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.