PISA 2022

El Programa per a l’Avaluació Internacional d’Estudiants (PISA) de l’OCDE examina el que els estudiants saben en matemàtiques, lectura i ciències, i què poden fer amb el que saben. En aquesta edició (2022) Espanya ha obtingut el resultat històric més baix en Matemàtiques, empitjorant en Lectura i millorant dos punts en Ciència respecte a l’última edició (2018), però perdent l’equivalent a mig curs respecte al que sabien en 2012.

Els resultats a Espanya han estat: Matemàtiques (473), Lectura (474) i Ciència (485).

Uns 690.000 estudiants van realitzar l’avaluació en 2022, la qual cosa representa al voltant de 29 milions de joves de 15 anys a les escoles dels 81 països i economies participants.

A Espanya, 30.800 estudiants, en 966 centres educatius, van completar l’avaluació de matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa representa uns 459.000 estudiants de 15 anys (s’estima que el 90% de la població total de 15 anys).

El Volum I, L’estat de l’aprenentatge i l’equitat en l’educació, descriu l’acompliment dels estudiants en matemàtiques, lectura i ciències; examina les diferències de gènere en l’acompliment; i investiga com l’acompliment es relaciona amb l’estatus socioeconòmic dels estudiants i el seu origen immigrant. També descriu com han evolucionat la qualitat i l’equitat dels resultats de l’aprenentatge des d’avaluacions anteriors de PISA.

El Volum II, Aprenenetatge en crisi i resilència, se centra en la resiliència en l’educació i analitza la seva rellevància per als sistemes educatius, les escoles i els estudiants. El volum comprèn: l’aprenentatge durant i des del tancament de les escoles; la vida a l’escola i el suport des de la llar; els itineraris dels estudiants a través de l’escola; les inversions en educació; i la governança escolar.

.

Accedir a l’informe espanyol (ÉS)

.

Accedir als dos volums internacionals:
Accedir Volum I (EN)
Accedir Volum II (EN)