Una sèrie audiovisual adreçada als alumnes de Secundària on també són els protagonistes!

Projecte SPiDeR és una iniciativa educativa, científica, social, i humanística adreçada als alumnes de Secundària (noies i nois de 12 a 17 anys) d’ instituts públics i escoles concertades de Catalunya.

Presentat en format audiovisual (sèrie de cinc capítols) és també un projecte transmèdia que recorre altres formats com ara xarxes socials, webs, centres educatius… a través de la figura d’un narrador comú, l’ARaNYa.

L’acció i els seus personatges estan inspirats en dues novel·les de l’escriptora i reputada experta en robòtica, Carme Torras (IRI-CSIC-UPC); en concret, La Mutació Sentimental (ciència-ficció) i Enxarxats (ficció) on es planteja la necessitat d’un debat responsable davant un futur que podria esdevenir distòpic (tecno-ètica).

Projecte SPiDeR està impulsat per la Universitat Politècnica de Catalunya i la Fundació Episteme.

DUES NOVEL·LES, TRES DONES

Júlia Pagès, professora i referent científic a Enxarxats, ja és membre de la Glob, una organització que vetlla per la reflexió internacional de l’ètica en un entorn tecnològic. Així, la Júlia rep una misteriosa missió adreçada al futur que ha de portar a terme a Catalunya. La icona central és una aranya que ha de començar a teixir la seva teranyina amb la complicitat de tots.

Ariadna Mestres, tecnòloga referent d’Enxarxats ha transmès un llegat secret a la Júlia poc abans de morir i també li ha ensenyat el futur a través d’una tecnologia molt trencadora. Ara, la Júlia ha perfeccionat aquesta eina. En un d’aquests viatges, ha aparegut de nou l’aranya que la transporta un segle més enllà, on troba la Cèlia.

Cèlia, protagonista de La Mutació Sentimental, és una adolescent del segle XXI que torna a la vida al segle XXII. Degut a què patia una malaltia incurable en el seu temps ha estat criogenitzada durant un segle i quan desperta es troba un món on la tecnologia ha extingit els sentiments. Un jove tecnòleg, en Leo, veu en ella un model d’inspiració molt eficaç per a desenvolupar un nou prototip de robot.

PARTICIPACIÓ DELS ALUMNES

La ficció, desenvolupada per actors, convida als alumnes a participar responent a tres preguntes: R3, que en base al guió responen a:

• Resposta científica
  • Reflexió ètica i social
  • Referents humanístics
Projecte SPiDeR integra les respostes dels alumnes a la seva ficció

PARTICIPACIÓ DELS CENTRES EDUCATIUS

Durant tota la durada del projecte els docents del centres participants disposen de material didàctic adequat als respectius capítols per tal de propiciar un debat entre els alumnes i motivar la seva participació.

Preparats per sortir l’any 2021

La teranyina tanmateix representa també la complicitat entre alumnes i centres participants adherits al Projecte SPiDeR.

OBJECTIUS:

• Fomentar les carreres STEM
  • Visibilitzar els referents femenins, científics, socials i humanístics
  • Motivar el pensament crític entre els joves
  • Implicar a tot l’alumnat en el disseny d’un futur més prometedor
  • Acostar la literatura de ficció i ciència ficció al debat de la tecno-ètica

«Projecte SPiDeR» ARRIBARÀ EL 2021!!!

Si desitges més informació contacta amb nosaltres: