En aquest curs s’exploren les connexions entre art i ciència a través d’alguns dels esdeveniments més significatius que enllacen les dues disciplines durant el segle XX. A partir dels testimonis dels seus protagonistes i de la veu de pensadors, es pretén discutir si l’art pot influir la ciència -i viceversa-, apropant dues cultures que tot sovint apareixen desconnectades dins i fora de l’aula. Durant el curs s’aporten idees, exemples i recursos per a dissenyar situacions d’aprenentatge interdisciplinars, tot treballant de forma explícita les possibles adaptacions d’aquests continguts a l’educació secundària.

S’impartiran 10 hores de formació en línia i 5 hores seran de treball personal

El curs s’organitza a través dels següents blocs:

1. Einstein contra els cubistes: la lluita per la quarta dimensió.
2. El descobriment de l’atzar: un Pollockizer, caos i fractals.
3. Mirallet, mirallet, quina és l’equació més bonica? Principis estètics en la construcció de models científics.
4. No matin al missatger. És possible una tercera cultura?
5. Del curs a l’aula.

Clàudia Payrató

Doctora en Física

Doctora en Física per la CY Cergy Paris Université i la Universidad de Zaragoza. Màster en Física de Sistemes Complexos per l'IFISC. Actualment treballa com a professora de secundària de matemàtiques.

Ha publicat articles científics en revistes de prestigi, entre les quals Physical Review X, i ha presentat la seva recerca en nombroses conferències internacionals. En l'àmbit de la divulgació, ha col·laborat escrivint i fent xerrades per diferents mitjans, com la revista Catalunya Vanguardista, el programa de ràdio Rac1 i la Red de Excelencia SocioComplex.

DATES I HORARIS

Inici: 1 d’octubre

Finalització: 29 d’octubre

Horari: dimarts de 17 a 19h