Aquest curs pretén ser una actualització historiogràfica, de coneixements i de recursos didàctics de l’etapa coneguda a nivell internacional amb el nom de “guerra freda” i que, en el cas de l’Estat espanyol, coincideix amb el “franquisme”. S’analitzaran d’algunes qüestions clau d’aquests anys, sobretot pel que fa als aspectes socials i econòmics.

El curs s’organitza a través dels següents blocs:

-L’autarquia espanyola
-La formació i desenvolupament del Mercat Comú
-El desenvolupament dels anys seixanta
-La consolidació de les democràcies liberals i populars
-Els conflictes de la guerra freda (especialment el problema alemany)
-El final del franquisme
-La greu crisi econòmica dels anys 70

Felipe de Vicente

Professor i escriptor

Llicenciat en Filosofia i Lletres (Universitat de Barcelona). Doctor en Història (Universitat de Barcelona). Catedràtic d’Ensenyament Secundari, especialitat Geografia i Història (1984-2016). President emèrit de l'Associació de Catedràtics.Professor d’Història Econòmica d’Espanya, Universitat Barcelona (1987-2002).Conseller Titular del Consejo Escolar del Estado pel grup de personalitats de reconegut prestigi. Vicepresidents d ela Fundació Episteme. Autor, entra d'altres llibres, "De la ley al aula. Crónica de la educación en España 1977-2022".

DATES I HORARIS

Data d’inici: 18 d’octubre

Data de finalització: 22 de novembre

Horari de l’activitat: divendres de 17- 20h