En aquest curs s’oferirà una visió global dels grans salts evolutius tot fugint de tecnicismes. S’explicaran les tres fases de l’evolució humana: bipedisme, encefalització i pensament abstracte sofisticat. S’analitzaran els grans prejudicis que han pesat sobre moltes interpretacions en evolució humana per tal de fomentar el pensament crític.

El curs s’organitza a través dels següents blocs:

1.- Ecologia i evolució: Darwinisme, neodarwinisme, adaptació i especiació.
2.- Evolució del bipedisme.
3.- El salt als cervells grans i el concepte d’encefalització.
4.- El salt a l’home modern i l’evolució de la parla articulada i el pensament abstracte sofisticat.

David Rabadà

Doctor en Ciències Geològiques

Divulgador científic i assagista, es va doctorar en Ciències Geològiques l’any 1995. Ha rebut diferents premis com el Fundació Eduard Fontseré (1996), l'esment especial en el de la UPC de Ciència-ficció (1999), l'Albert Pérez Bastardas (2003), el Premi de Natura Ciutat de Valls (1992 i 1995) i el Ciutat de Viladecans de narrativa com a finalista (2005).

Autor dels llibres "Un Déu per als Ignorants" (2000), "Les Cinc Cares de la Terra" (2005), "Educar, educamos todos" (2007), "Quién fracasó con el Fracaso Escolar" (2008), "Cristo Mito al Desnudo" (2015), "COVID19. Crisi i Oportunitats "(2020), "Prejuicios y Evolución Humana" (2020), "Evolució a la Terra" (2022), "La Palma Bonita" (2022)," La Mirada de Islandia" (2023), "El Jesús Histórico" (2023), ha coordinat el llibre "La Educación Cancelada" (2022) i és coautor de "Ciències de la Terra i del Medi Ambient" (2008).

Actualment és professor de Ciències Geològiques, acadèmic de l'ACVC i cap de premsa de Professors de Secundària.

DATES I HORARIS

Horari: dimecres de 17 a 20h.

Data d’inici: dimecres 30 d’octubre.

Data finalització: dimecres 27 de novembre

Durada total: 15 hores

INFORMACIÓ

Director d’Aula Episteme Josep Oton