A “Intel·ligència artificial i educació” es proporcionarà una comprensió fonamental de la didàctica i les principals aplicacions de la intel·ligència artificial a l’educació. Això inclourà eines pel professorat i per a personalitzar l’ensenyament de l’alumnat, la detecció de les necessitats d’aprenentatge dels estudiants i la millora dels processos d’avaluació i retroalimentació. També es discutirà sobre els reptes, riscos, beneficis i limitacions de la intel·ligència artificial en l’educació, juntament amb les qüestions ètiques i de privacitat relacionades, especialment, amb la recopilació de dades d’estudiants. Al curs també es treballaran exemples pràctics de com la intel·ligència artificial es pot emprar a l’actualitat, amb activitats centrades en el context de cada participant, i s’explorarà de forma crítica el present i les perspectives futures de la IA en l’educació.

S’organitza a través dels següents blocs:

1.- Introducció a la Intel·ligència Artificial.

2.- Ètica de la Intel·ligència Artificial.

3.- Intel·ligència Artificial i Educació.

4.- Aplicacions pràctiques de la Intel·ligència Artificial a l’Educació.

5.- Intel·ligència Artificial com a assistent i suport didàctic i pedagògic.

6.- Aplicació personal del taller a matèries o continguts del nivell i especialitat dels assistents.

Antoni Hernández

Físic i lingüista

Físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva i llenguatge per la Universitat de Barcelona (UB). Actualment és membre de la junta de la Societat Catalana de Tecnologia, professor de Formació Professional a l'Escola d'Art i Disseny de Terrassa i de formació del professorat a l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on també forma part del seu Comitè d'Ètica. Forma part del grup de recerca LQMC - Lingüística Quantitativa, Matemàtica i Computacional on investiga l'aplicació de models matemàtics i físics a l'estudi dels sistemes de comunicació i l'aprenentatge.

A més d'articles de recerca i comunicacions a congressos, en l'àmbit educatiu ha elaborat més d'una vintena de llibres de text i material didàctic audiovisual. És coautor de "Lingüística Cuantitativa"(Ediciones El País, 2019) amb Ramon Ferrer-i-Cancho i amb 15 docents més de "La educación cancelada" (Sloper, 2022). Autor de la biografia "Enrico Fermi" (RBA, 2016), i editor de "Filosofia de la tecnologia" de Mario Bunge (UPC/IEC, 2019) i "Intel·ligència artificial i tecnoètica" (Edicions UPC, 2022) de Cecilio Angulo i Carissa Vèliz.

Ha assessorat i participat a múltiples jornades i cicles de conferències de divulgació, com ara: «La Nube AI. Intel·ligència artificial i educació», Fundació La Caixa (2022), « Tecnología y desigualdades », Palau Macaya (2021) o «Ser o no ser: diálogos entre ciencia y filosofía» CCCB (2019).

Més informació i publicacions a: https://futur.upc.edu/AntonioHernandezFernandez

DATES I HORARIS

Dilluns 22 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)

Dilluns 29 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)

Durada total:
5 hores