El curs s’estructura al voltant del comentari del pensament pedagògic de Marina Garcés, Gregorio Luri, Catherine L’Ecuyer i Héctor Ruiz Martín.
S’organitza a través dels següents blocs:
1.- Marina Garcés, la Reil·lustració i la recuperació del Comú. Neoliberalisme i residualització de la vida humana.
2.- Gregorio Luri i la necessitat moral de ser intel·ligents. El valor de la lectura.
3.- Catherine L’Ecuyer, crítica de la tecnoalienació i orientacions per a la selva pedagògica.
4.- Héctor Ruiz Martín i la neuroeducació: com aprenem de debò, sense mites ni ideologismes?
Les sessions, dissenyades com un taller de pensament obert, compten amb una exposició teòrica i després un debat participatiu.
Andreu Navarra
Escriptor i historiadorCombina la creació literària amb la crítica i l’anàlisi de sistemes educatius. Investiga el pensament català i espanyol entre finals del segle XIX i la guerra civil (1868-1939).
Els seus últims llibres publicats han estat "La escritura y el poder. Vida y ambiciones de Eugenio d'Ors" (Tusquets, 2018), "Devaluación continua. Informe urgente sobre alumnos y profesores de secundaria" (Tusquets, 2019), "Ortega y Gasset y los catalanes" (Fórcola, 2019), "Prohibido aprender. Un recorrido por las leyes de educación de la democracia" (Anagrama, 2021), "La revolución imposible. Vida y muerte de Andreu Nin" (Tusquets, 2021). Ha publicat les novel·les "Hojas" (Sloper, 2017) i "Una especie de aventura" (Sloper, 2019). És professor d’Història de la Cultura Contemporània a la Universitat Oberta de Catalunya.
DATES I HORARIS
Dimarts 9 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)
Dimarts 16 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)
Durada total:
5 hores
INFORMACIÓ
Director d’Aula Episteme
Josep Oton
Contacte:
formacio@fundacioepisteme.cat
Certificacions i acreditacions:
Curs certificat per la Fundació Episteme