Ensenyar i mostrar el Vulcanisme per a persones d’altres disciplines no resulta senzill. Calen molts conceptes, imatges i esquemes per tal de connectar docent i assistents. Una manera ràpida i comprensible és a través de resums i d’imatges dels cinc continents que explicaran el vulcanisme mundial fins arribar a la recent erupció de La Palma. Després un podrà exposar-ho fàcilment als alumnes de l’ESO i el Batxillerat. Amb fotos d’elevada didàctica i qualitat, es detallarà tot el Vulcanisme bàsic a saber. Això resultarà molt útil als no geòlegs en temes d’oposicions i sessions a l’aula.

S’organitza a través dels següents blocs:

1.- Tipus vulcanismes i el context on es donen.

2.- Vulcanisme suau i visita a les Hawaii.

3.- Vulcanisme intermedi i les nostres Canàries.

4.- Vulcanisme explosiu i un viatge per les seves cendres.

5.- La Palma bonica i el seu vulcanisme.

David Rabadà

Doctor en Ciències Geològiques

Divulgador científic i assagista, es va doctorar en Ciències Geològiques l’any 1995. Ha rebut diferents premis com el Fundació Eduard Fontseré (1996), l'esment especial en el de la UPC de Ciència-ficció (1999), l'Albert Pérez Bastardas (2003), el Premi de Natura Ciutat de Valls (1992 i 1995) i el Ciutat de Viladecans de narrativa com a finalista (2005).

Autor dels llibres "Un Déu per als Ignorants" (2000), "Les Cinc Cares de la Terra" (2005), "Educar, educamos todos" (2007), "Quién fracasó con el Fracaso Escolar" (2008), "Cristo Mito al Desnudo" (2015), "COVID19. Crisi i Oportunitats "(2020), "Prejuicios y Evolución Humana" (2020), "Evolució a la Terra" (2022), "La Palma Bonita" (2022)," La Mirada de Islandia" (2023), "El Jesús Histórico" (2023), ha coordinat el llibre "La Educación Cancelada" (2022) i és coautor de "Ciències de la Terra i del Medi Ambient" (2008).

Actualment és professor de Ciències Geològiques, acadèmic de l'ACVC i cap de premsa de Professors de Secundària.

DATES I HORARIS

Dilluns 8 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)

Dilluns 15 de maig.
Horari: De 18:00 a 20:30 h. (2:30 h.)

Durada total:
5 hores