Webinar: «Jornada escolar: continuada o partida?»

La jornada contínua a primària, és a dir, activitats lectives concentrades en els col·legis al matí, de 9 a 14 hores permet, per a moltes famílies, una millor conciliació familiar i una millor gestió del temps al disminuir per exemple, els desplaçaments dels infants. Des de l’any 2012 formen part d’un pla pilot de jornada continuada a primària un total de 25 escoles pilot a Catalunya.

Pros i contres envers els horaris lectius en l’ensenyament a Primària. S’ha d’optar per un horari partit o bé concentrar l’estada a escola en una franja continuada? Mentre que el Departament d’Educació ha defensat l’horari partit tradicional, pares i mares han reclamat des de fa temps una concentració del temps que els seus fills passen a escola.

Entre els beneficis que assenyalen diverses plataformes i alguns sindicats es troben una major receptivitat dels alumnes en l’horari de matí, una reducció de la fatiga i l’estrès, més temps per a passar-lo en família, una millor conciliació familiar i una reducció de l’absentisme.

Per tal d’analitzar aquestes propostes, Fòrum Episteme presentarà un webinar amb la participació de J. Jorge Sánchez (Fundació Episteme), Luna Font (Dret a Votar la Jornada Escolar), i els directors de dues escoles pilot a Catalunya, Carme Teixidor (Escola Finestres) i Enric Naval (Escola Pau Vila). Serà el dimecres, 16 de juny a les 18:30 h.

Webinar gratuït previ registre aquí