De la ley al aula. Crónica de la educación en España. 1977-2022

De la ley al aula. Crónica de la educación en España. 1977-2022 de Felipe de Vicente Algueró, fa un recorregut cronològic per les reformes educatives espanyoles des de la Transició, començant per les bases de la política educativa continguda en la Constitució. Les diverses lleis són estudiades, una per una, exposant les seves característiques més destacades, les seves diferències amb les anteriors i el procés previ a la seva aprovació en les Corts.

El llibre va més enllà d’una simple exposició legal: estudia les conseqüències pràctiques de les reformes i, sobretot, com els docents han hagut d’anar aplicant la legislació, a vegades sense esperar que es consolidés la llei anterior.

Al llarg d’aquestes pàgines, s’observa l’apressament a introduir reformes, moltes vegades no prou pensades i de difícil aplicació en un país amb una determinada cultura pedagògica. El llibre destaca el paper que les associacions i sindicats de professorat han tingut en el procés de portar a la pràctica les lleis educatives. Aquest llibre inicia la sèrie de publicacions educatives de la Fundació Episteme.

Felipe José de Vicente Algueró és llicenciat en Filosofia (Universitat de Barcelona) i Doctor en Història (Universitat de Barcelona). Funcionari del cos de Catedràtics d’Ensenyament Secundari, especialitat Geografia i Història (1984-2016). Professor d’Història Econòmica d’Espanya, Universitat de Barcelona (1987-2002). Conseller Titular del Consejo Escolar del Estado pel grup de personalitats de reconegut prestigi.

→ Entrevista a Actualidad Docente:

Felipe de Vicente: “Las leyes orgánicas no están para decirte qué metodología aplicar”

→ Entrevista a Catalunya Vanguardista:

«La LOMLOE es la ley que más rechazo está provocando entre el profesorado»

Más informació:

Adquirir en versió digital (Kindle) a Amazon

Adquirir en versió paper (Ed. Círculo Rojo)

Editorial: Círculo Rojo

Colecció: Assaig