El dimecres, 31 de gener, Fòrum Episteme dedica la seva sessió telemàtica a conversar amb Olga García i Enrique Galindo, autors del llibre Aprendizaje Basado en Proyectos. Un aprendizaje basura para el proletariado. Serà a les 18.30 hores i comptarem amb la participació de Josep Oton i Xavier Massó en un apassionant format tertúlia. “Un assaig per a desmuntar la gran mentida de la nostra realitat educativa”.
L’enèsima revolució educativa té com a fi la producció del ciutadà emprenedor que, voluntàriament, se sotmeti a les exigències del mercat neoliberal; aquest home del segle XXI que entén la seva vida com un projecte d’inversió que reformula i precaritza a demanda de l’economia. Aniquilada la ciutadania a favor de l’emprenedoria, l’escola ha de ser reconvertida en un mer mecanisme d’inserció laboral on el «saber» com a fi en si mateix manca de sentit.
Però la reconversió de la institució escolar en una fàbrica de formació brossa no pot realitzar-se a plena llum. Aquesta destrucció cultural requereix la introducció de discursos i metodologies que, amb un llenguatge bensonant, es presenten com a necessaris i urgents. Aquest és el motiu de la implantació massiva de l’Aprenentatge Basat en Projectes i la seva promoció com la panacea definitiva per als mals ancestrals de l’escola. És el cavall de Troia que possibilita la rendició definitiva de l’escola al capital sota el camuflatge d’una pràctica democràtica i modernitzadora. És la gran mentida de la nostra realitat educativa.
Pots reservar la teva assistència gratuïta clicant aquí o damunt la imatge:
Olga García Fernández és llicenciada en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid. Professora d’Ensenyament Secundari des de 2006, és coautora de Escuela o Barbarie. Entre el neoliberalismo salvaje y el delirio de la izquierda (Akal, 2017), La escuela vaciada: la enseñanza en la época pospandémica (2020) i La educación cancelada (2022). És codirectora, al costat d’Enrique Galindo Ferrández, de la col·lecció d’Educació d’Edicions Akal.
Enrique Galindo Ferrández és llicenciat en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid. Professor d’Ensenyament Secundari des de 2004, és coautor de Escuela o Barbarie. Entre el neoliberalismo salvaje y el delirio de la izquierda (Akal, 2017), La escuela vaciada: la enseñanza en la época pospandémica (2020) i La educación cancelada (2022). És codirector, al costat d’Olga García Fernández, de la col·lecció d’Educació d’Edicions Akal.