Inici Notícies Actualitat COVID-19 Interrupció educativa i resposta

COVID-19 Interrupció educativa i resposta

El nombre de nens, joves i adults que no assisteixen a escoles o universitats a causa de COVID-19 està augmentant. Els governs de 116 països han anunciat o implementat el tancament de les institucions educatives en un intent per contenir la pandèmia global.

Font: UNESCO

Segons el monitoratge de la UNESCO, 105 països han tancat escoles i institucions educatives en tot el país, impactant a més de 897.1 milions de nens i joves. Altres 11 països han implementat tancaments escolars localitzats i, si aquests tancaments es fan a nivell nacional, desenes de milions d’estudiants addicionals experimentaran interrupcions educatives.

La UNESCO està brindant suport immediat als països mentre treballen per a minimitzar la interrupció educativa i facilitar la continuïtat de l’aprenentatge, especialment per als més vulnerables.

Suport de la UNESCO: resposta educativa a COVID-19

En el context del tancament generalitzat d’escoles per a frenar la propagació de COVID-19, la UNESCO està treballant amb els ministeris d’educació als països afectats per a garantir l’aprenentatge continu de tots els nens i joves a través de canals alternatius. El 10 de març de 2020 va tenir lloc una reunió virtual global de 73 països, inclosos 24 ministres d’educació i 15 viceministres.

La UNESCO proporciona:

• Assistència tècnica per a preparar i desplegar ràpidament solucions inclusives d’aprenentatge a distància, utilitzant enfocaments d’alta tecnologia, baixa tecnologia i sense tecnologia.

• Una comunitat de pràctica per a intercanviar experiències, fer preguntes i cercar suport per a mantenir la provisió d’educació inclusiva. Els representants dels països que desitgin unir-se han de comunicar-se amb: COVID19taskforce@unesco.org.
.
• Una selecció de recursos educatius digitals gratuïts que els governs, les escoles, els docents i els pares poden utilitzar per a obrir oportunitats per als alumnes.
.
• Un repositori de plataformes nacionals d’aprenentatge dissenyat per a donar suport a la continuïtat de l’estudi basat en el currículum.
.
• Aliances per a ampliar les capacitats nacionals i locals per a assegurar la provisió remota d’educació. Les organitzacions interessades a unir-se a la UNESCO han d’enviar un correu electrònic a: COVID19taskforce@unesco.org.