Coalició Mundial per a l’Educació COVID-19

Més de mil milions d’estudiants i joves de tot el món estan afectats pel tancament d’escoles i universitats a causa del brot de la COVID-19. La UNESCO presenta la Coalició Mundial d’Educació com una iniciativa multisectorial per a respondre a les necessitats urgents de l’educació.

Font: UNESCO

La UNESCO presenta la Coalició Mundial per a l’Educació amb l’objectiu d’oferir als nens i joves opcions d’aprenentatge inclusiu durant aquest període d’interrupció sobtada i sense precedents en l’educació.

La inversió en l’educació a distància hauria de servir per a mitigar la interrupció immediata causada per la COVID-19 com per a establir nous enfocaments per a desenvolupar sistemes d’educació més oberts i flexibles per al futur.

Font: UNESCO

Seguiment del tancament d’escoles: un mapa mundial interactiu

La majoria dels governs de tot el món han tancat temporalment les institucions educatives en un intent per contenir la propagació de la pandèmia de COVID-19.

Aquests tancaments en l’àmbit nacional estan afectant a més del 90% de la població estudiantil del món. Diversos països han implementat tancaments localitzats que impacten a milions d’estudiants addicionals.

La UNESCO està fent costat als països en els seus esforços per mitigar l’impacte immediat del tancament d’escoles, particularment per a les comunitats més vulnerables i desfavorides, i per a facilitar la continuïtat de l’educació per a tots a través de l’aprenentatge remot.