COVID-19: el Parlament demana mesures per a tancar la bretxa digital en l’educació
L’educació digital ha de ser una realitat per a tots
Els eurodiputats volen acabar amb la bretxa digital a Europa, després de comprovar com la pandèmia ha exacerbat la desigualtat i dificultat l’accés a l’educació. El ple va adoptar una resolució el dijous en aquest sentit, amb 593 vots a favor, 58 en contra i 36 abstencions.
La Cambra subratlla les grans discrepàncies dins de la Unió en l’accés a l’ensenyament durant el confinament. En alguns països fins al 32% dels alumnes no van rebre classe durant diversos mesos, un factor que pot comportar menors ingressos futurs d’aquesta generació, així com menor increment de la productivitat laboral i la competitivitat del conjunt de la Unió.
La crisi de la COVID-19 ha evidenciat les greus desigualtats en l’accés a l’educació
És per això que tancar la bretxa digital ha de ser una prioritat, segons els eurodiputats, que insten la Comissió a invertir en connectivitat i equipament, sobretot en zones remotes i rurals, així com en formació i suport tecnològic per als professors i formadors.
.
Més inversió per a preparar-se davant la segona onada
“Molts països segueixen sense estar preparats per a la segona onada que ja està colpejant Europa. Cal fer més per a garantir l’accés a una educació i formació de qualitat per a tots, i per a això necessitem inversió. Lamentem que el Consell aposti per retallar la dotació per a programes en aquest àmbit i insistim que el pressupost per a Erasmus+ ha de triplicar-se. També animem als Estats membres a dedicar més diners a educació”, va assenyalar Victor Negrescu (S&D, Romania), en nom de la comissió parlamentària de Cultura i Educació, en el debat en el ple abans de la votació.
Una visió audaç per a un Espai Europeu de l’Educació
La Cambra critica la falta de coordinació i l’absència d’intercanvi de bones pràctiques en l’àrea educativa durant la pandèmia i insten la UE a fomentar la coordinació entre els països. Els eurodiputats insten a avançar cap a un veritable Espai Europeu d’Educació, que ha de deixar de ser una visió poc estructurada basada en principis generals i transformar-se en un programa de treball concret amb un objectius mesurables.
La Cambra critica la falta de coordinació i l’absència d’intercanvi de bones pràctiques en l’àrea educativa durant la pandèmia
“Les propostes educatives presentades per la Comissió a finals de setembre són un primer pas, però cal anar més enllà, amb mesures concretes i el finançament adequat”, va concloure la ponent Sabine Verheyen (PPE, Alemanya).
Segons l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO), durant la primera onada de la pandèmia, l’accés a l’educació digital va ser d’al voltant del 90%, la qual cosa implica que va continuar quedant ressagat el 10% de l’alumnat.