Com incentivar la comprensió lectora

La comprensió lectora és la capacitat d’una persona per a entendre textos. Es tracta d’un procés cognitiu fonamental per a interpretar correctament el significat de les paraules i saber-ho relacionar en el seu context. La seva deficiència és un dels paràmetres més relacionats amb el fracàs escolar. El nostre país està per sota de la mitjana de l’OCDE i la UE. Però, com s’incentiva?

Carme Fenoll. Directora de l’Àrea de Cultura i Comunitat de la Universitat Politècnica de Catalunya. Anteriorment, va ser cap de gabinet del rector de la UPC. Bibliotecària de professió, va dirigir el Servei de Biblioteques de la Generalitat del 2012 al 2017.

Héctor Ruiz. Director de International Science Teaching Foundation. Llicenciat en Biologia és  investigador en psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge en contextos educatius. Assessor de diversos governs i institucions educatives a Espanya, Àsia i Llatinoamèrica. Escriptor.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual “webinar” celebrat el dimecres 24 de novembre de 2021.

Accedir al reportatge resum

APARICIONS A PREMSA: