“Dret a votar” s’uneix al clamor de petició de dimissió de Cambray

La Plataforma “Dret a votar la Jornada Escolar”, que defensa a Catalunya que els
centres educatius puguin triar la jornada partida o continuada, es mostra indignada per la voluntat del Departament d’Educació d’eliminar unilateralment la jornada continuada als instituts públics i a les 25 escoles del pla pilot iniciat el 2012.

El proppassat divendres es va fer públic que més de dos centenars de directors i directores de centres educatius públics de la ciutat de Barcelona s’unien a la vaga en la que es demana la dimissió del Conseller d’Educació. El mateix divendres també es va afegir a la iniciativa de vaga el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) que agrupa associacions de famílies i d’estudiants.

Pel que fa a les reivindicacions de la Plataforma “Dret a votar la Jornada Escolar”, el
passat 24 de febrer, el Departament d’Educació va fer pública la seva voluntat
d’eliminar de manera unilateral la jornada continuada als instituts públics de Catalunya, com ja ha fet amb els instituts-escola.

Igualment el Conseller ha anunciat el final del pla pilot de jornada continua a les 25 escoles que en formen part. Algunes fa més de 10 anys que fan aquest tipus de jornada i demanen una avaluació transparent i pública de l’experiència. Aquesta decisió confirma la tendència per part del Conseller Cambray “d’imposar un model educatiu uniformista, ignorant i menystenint a les famílies“, segons sosté la plataforma.

La Plataforma “Dret a votar la Jornada Escolar” ha publicat recentment un informe
(document a sota) que mostra l’èxit del pla pilot i reclama que a tots els centres educatius s’obrin processos participatius perquè sigui la comunitat educativa, i no el polític de torn, qui decideixi el tipus de jornada.

Per aquest motiu, i després de constatar que són moltes les entitats que han alçat la
veu demanant la dimissió del Conseller Cambray, la Plataforma “Dret a votar la Jornada Escolar” s’uneix aquesta petició “pel bé dels infants, les famílies i de la democràcia”.

Informe sobre el pla pilot:

en-perspectiva-lexperiencia-de-les-escoles-del-pla-pilot-v1.0.0