«Docència i Societat» (Segona taula rodona)

Barcelona va acollir el 26 de novembre el «II Congrés d’experts docents», organitzat per la Fundació Episteme i l’Observatori Crític de la Realitat Educativa (OCRE), dedicat a «La necessitat social del coneixement». Celebrat a la Residència d’Investigadors del CSIC, l’acte va aplegar més de 160 assistents, majoritàriament professors, que reclamen més racionalitat, més ciència i més coneixements com a necessitat acadèmica i social davant les evidents mancances dels alumnes, reflectides en els mals resultats obtinguts pels nostres estudiants i recollides en els successius informes PISA.

Aquesta segona trobada educativa celebrada a Barcelona va comptar amb les ponències de 16 experts educatius i la col·laboració del Sindicat de Professors de Secundària (aspepc·sps), l’Associació  de Catedràtics (ACESC), la plataforma valenciana No Als Àmbits i la plataforma catalana No al Currículum, també coneguda com a Plataforma en Defensa de la Qualitat Educativa.

Amb el títol “Docència i Societat”, aquesta segona taula rodona va comptar amb les intervencions d’Andreu NavarraFerran GallegoMaría ElizaldeJacob Guinot i Carlos Fernández Liria, sota moderació de David Rabadà.

Accedir al vídeo de la Segona Taula Rodona:

Andreu Navarra. Doctor en Filologia Hispànica, professor i escriptor. Docent de secundària, també ensenya Història de la Cultura Contemporània a la Universitat Oberta de Catalunya.

Ferran Gallego. Llicenciat en Filosofia i Lletres. Doctor en Història Contemporània.  Professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i escriptor. Guardonat amb el Premi Internacional d’Assaig Caballero Bonald. Premi de Periodisme “El Correu” 2002.

María Elizalde. Graduada en Filosofia i en Documentació per la Universitat de Barcelona. Doctora en Pensament Espanyol i iberoamericà. Professora de Filosofia en instituts de secundària.

• Jacob Guinot. Diplomat en Relacions laborals i Llicenciat en Ciències del treball. Doctor en Organització d’empreses. Professor de la Universitat Jaume I des del 2010 i acreditat a professor titular d’Universitat. Premi extraordinari de doctorat.

Carlos Fernández Llíria. Professor de Filosofia, assagista i guionista espanyol.  A més de la seva dedicació docent, ha publicat diversos llibres d’assaig sobre disciplines com a filosofia, antropologia i política.

Modera: David Rabadà

Congrés en format presencial celebrat el dissabte, 26 de novembre de 2022, a la Residència d’Investigadors del CSIC (Barcelona).

APARICIONS EN PREMSA:

CATALUNYA VANGUARDISTA (12/12/2022)

CATALUNYA VANGUARDISTA (30/11/2022)

MAGISTERIO (28/11/2022)

EL PERIÓDICO (27/11/2022)

HOY (26/11/2022)

EL COMERCIO (26/11/2022)

ABC (26/11/2022)

EL DIARIO DE LA EDUCACIÓN (25/11/2022)

EL PERIÓDICO (14/11/2022)

EL CONFIDENCIAL (14/11/2022)