«Propostes» (Tercera taula rodona)

Barcelona va acollir el 26 de novembre el «II Congrés d’experts docents», organitzat per la Fundació Episteme i l’Observatori Crític de la Realitat Educativa (OCRE), dedicat a «La necessitat social del coneixement». Celebrat a la Residència d’Investigadors del CSIC, l’acte va aplegar més de 160 assistents, majoritàriament professors, que reclamen més racionalitat, més ciència i més coneixements com a necessitat acadèmica i social davant les evidents mancances dels alumnes, reflectides en els mals resultats obtinguts pels nostres estudiants i recollides en els successius informes PISA.

 

Aquesta segona trobada educativa celebrada a Barcelona va comptar amb les ponències de 16 experts educatius i la col·laboració del Sindicat de Professors de Secundària (aspepc·sps), l’Associació  de Catedràtics (ACESC), la plataforma valenciana No Als Àmbits i la plataforma catalana No al Currículum, també coneguda com a Plataforma en Defensa de la Qualitat Educativa.

Amb el títol “Propostes”, aquesta tercera taula rodona va abordar opcions per a millorar l’actual sistema educatiu amb les intervencions de Josep Oton, JoanRa Pla, Pepe Sabater, Irene Murcia i Pascual Gil, sota la moderació d’Eva Serra.

Accedir al vídeo de la Tercera Taula Rodona:

 

• Josep Oton. Llicenciat en Geografia i Història. Doctor en Història. Escriptor. Articulista d’opinió i autor de llibres de temàtiques diverses. President de l’Associació de Catedràtics de Catalunya (ANCABA). Secretari de la Fundació Episteme.

• JoanRa Pla. Llicenciat en Biologia. Grau Professional de Música pel CMMB. Professor de secundària per les especialitats de Física i Química i Biologia. Portaveu de la Plataforma “No al Currículum”.

• Pepe Sabater. Llicenciat en Ciències Químiques. Docent de Secundària. Impulsor de l’Associació de Professionals de l’Ensenyament de Física i de Química de la Comunitat Valenciana (PFQCV) i de la Plataforma contra els Àmbits Imposats. Membre fundador d’OCRE.

• Irene Murcia. Llicenciada en Matemàtiques i en Estadística i Recerca Operativa. Presidenta de l’Observatori Crític de la Realitat Educativa (OCRE). Professora de Matemàtiques en l’Ensenyament Públic, Castella-la Manxa i Comunitat Valenciana.

• Pascual Gil. Graduat en Història. Màster en Mediterrani Antic i especialista en Món Grecoromà. Professor d’Història i Geografia a Secundària i Batxillerat. Actualment, doctorant en Història Antiga. Escriptor.

Modera: Eva Serra

Congrés en format presencial celebrat el dissabte, 26 de novembre de 2022, a la Residència d’Investigadors del CSIC (Barcelona).

 

APARICIONS EN PREMSA:

CATALUNYA VANGUARDISTA (12/12/2022)

CATALUNYA VANGUARDISTA (30/11/2022)

MAGISTERIO (28/11/2022)

EL PERIÓDICO (27/11/2022)

HOY (26/11/2022)

EL COMERCIO (26/11/2022)

ABC (26/11/2022)

EL DIARIO DE LA EDUCACIÓN (25/11/2022)

EL PERIÓDICO (14/11/2022)

EL CONFIDENCIAL (14/11/2022)

25 TV (12/11/2022)

ÉXITO EDUCATIVO (4/10/2022)

EL MUNDO (30/09/2022)

CATALUNYA VANGUARDISTA (26/09/2022)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Fundació Episteme.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contratado los servicios de alojamiento web a Nominalia que actúa como encargado de tratamiento.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.