XI Jornades de Secundària. Els nous currículums en educació

Els nous currículums educatius han entrat en escena per innovar i reformar els aprenentatges escolars. Molts dels seus defensors asseguren que amb aquestes noves eines s’assolirà una educació millor a les aules, però també hi ha altres veus dissidents que volen obrir un debat lògic i contrastat amb més dades i aportacions. Per tant, la qüestió que ara aflora és com els nous currículums afectaran la qualitat educativa i a la dinàmica entre docents i alumnes. Per debatre tot això s’han organitzat aquestes jornades amb l’assistència d’experts de vàlua contrastada.

Les conferències aniran a càrrec del doctor i expert en educació Miguel Ángel Tirado, de la professora Laura Rodríguez, i del doctor en matemàtiques i professor de la Universitat de Lisboa, Antonio Bivar.

Tindran lloc a la Sala d’Actes de la Residència d’Investigadors del CSIC, Carrer Hospital 64, cantonada amb Egipcíaques, a Barcelona.

Es realitzaran els dies 24 i 25 de novembre. Divendres de 15:30h a 21:00h i dissabte de 10:00h a 13:30h.

Aquestes jornades, dirigides al professorat, s’inscriuen en el marc del Pla de Formació Permanent del Professorat i estan homologades pel Departament d’Educació com un curs de 15h.

15.30h. Lliurament de documentació

16.00h. Presentació de les Jornades

Eva Serra Directora executiva de la Fundació Episteme

Josep Oton President d’ACESC

David Rabadà Director de les jornades (Professors de Secundària)

16:30 h. Conferència

Dr. Miguel Ángel Tirado Ramos Professor i Inspector d’Educació

«El Disseny Universal per a l’Aprenentatge en el currículum de la LOMLOE

18.00 h. Descans

18.30 h. Conferència

Laura Rodríguez Montecino Professora de Llengua i Literatura i coordinadora de «Sobre Ruinas»

El currículum que necessitem

19:30 h. Descans

20.00 h. Col·loqui

10.00 h. Conferència

Dr. António Bivar Weinholtz Professor de la Universitat de Lisboa i coautor del Currículum Nacional Portuguès de Matemátiques (2013 i 2014)

»Metes clares i rigoroses, i flexibilitat pedagògica: un exemple portuguès«

11:30 h. Descans

12:00 h. Debat / Taula rodona

Participants:

Xavier Massó

Miguel Ángel Tirado

Laura Rodríguez

António Bivar

Moderador:

13.30 h. Cloenda

.

Del 30 d’octubre de 2023 fins al 23 de novembre de 2023.

• No afiliats: 50€.

• Afiliats: 25€.