CURSOS DE PRIMAVERA
Vulcanisme. La Palma com a exemple
Amb fotos d’elevada didàctica i qualitat, es detallarà tot el Vulcanisme bàsic a saber. Això resultarà molt útil als no geòlegs en temes d’oposicions i sessions a l’aula.
Després, un podrà exposar-ho fàcilment als alumnes de l'ESO i el Batxillerat.
Imparteix: David Rabadà
Pensament pedagògic actual. Filosofies per a reconstruir l'educació pública
El curs s’estructura al voltant del comentari del pensament pedagògic de Marina Garcés, Gregorio Luri, Catherine L’Ecuyer i Héctor Ruiz Martín.
Imparteix: Andreu Navarra
La ‘España invertebrada’ d'Ortega y Gasset. Text i context
El curs s’estructura al voltant de l’obra ‘Espanya invertebrada’ (1921), de José Ortega y Gasset, posada en relació amb el moment històric en què es va publicar i amb altres autors entorn del debat sobre la idea d’Espanya, la seva concreció com a Estat modern i el problema de la seva articulació sota la forma d’Estat-nació o Nació-estat.
Imparteix: Xavier Massó
Breu introducció a la complexitat. Una mirada científica als sistemes complexos
«More is different» és la frase que va utilitzar el premi nobel de física Philip W. Anderson per a definir la complexitat. En aquest curs explorarem, des d'una perspectiva científica, com podem entendre aquesta afirmació, quins exemples en trobem al nostre voltant, i, finalment, quines són les promeses i les limitacions que ens ofereix aquest camp del coneixement, relativament recent, anomenat «sistemes complexos».
Imparteix: Clàudia Payrató
Intel·ligència artificial i educació
Es proporcionarà una comprensió fonamental de la didàctica i les principals aplicacions de la intel·ligència artificial a l’educació. Això inclourà eines pel professorat i per a personalitzar l’ensenyament de l’alumnat, la detecció de les necessitats d’aprenentatge dels estudiants i la millora dels processos d’avaluació i retroalimentació.
Imparteix: Toni Hernández