Celaá inaugura el tercer fòrum de debat sobre avaluació per competències

La ministra d’Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, inaugura dimarts 15 de juny el ‘Fòrum avaluacions: nou currículum per a nous desafiaments’, que aprofundeix en la reflexió sobre la reforma curricular en la qual treballa el Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP). La segona jornada d’aquest fòrum se celebrarà el 17 de juny.

El debat es podrà veure en streaming al web del esdeveniment, s’obre en finestra nova. També s’habilitarà un qüestionari en línia per a recollir propostes i suggeriments i es podrà participar en la conversa a través de Twitter, utilitzant l’etiqueta #NuevoCurrículo.

La primera sessió se centrarà en l’avaluació en els centres educatius. Abordarà la importància de l’avaluació per competències, i els instruments per a dur-la a terme i s’exposaran les experiències de tres centres educatius de Barcelona, Zamora i Albacete.

L’esdeveniment forma part del diàleg obert pel Ministeri d’Educació i Formació Professional amb la comunitat educativa sobre el nou currículum

La segona jornada se centrarà en les avaluacions externes com a eina de millora i el seu lloc en el sistema educatiu espanyol. El tècnic d’avaluació de la conselleria d’Educació d’Astúries Rubén Fernández Alonso; el director de l’institut d’avaluació del País Basc ISEI-IVEI, Eduardo Ubieta Muñuzuri, i la representant de la inspecció educativa de Castella-la Manxa Silvia Moratalla Isasi exposaran experiències de les seves comunitats autònomes. Cada jornada es tancarà amb un temps dedicat al debat.

A més de la ministra d’Educació i Formació Professional, participaran en l’esdeveniment Enrique Roca, anterior president del Consell Escolar de l’Estat; Javier Valle López, professor titular de la Universidad Autónoma de Madrid; Javier Cortés de les Heras, orientador en l’Institut d’Educació Secundària Berenguer Dalmau (Comunitat Valenciana); Catalina Covacevich Pérez, analista de l’OCDE, i Carmen Tovar, directora del Instituto Nacional de Estadísticas de la Educación.

Clausurarà el fòrum el secretari d’Estat d’Educació, Alejandro Tiana.

Aquestes jornades s’inscriuen dins de la reflexió oberta al conjunt de la comunitat educativa entorn de la reforma curricular, un dels principals desenvolupaments de la Llei d’Educació LOMLOE, les línies mestres de la qual va presentar la ministra Isabel Celaá el mes de març passat.

El següent fòrum, previst per als dies 22 i 24 de juny, comptarà amb la participació de famílies i alumnes.

El primer d’aquests fòrums sobre la reforma curricular, titulat ‘‘El currículo a debate. Un currículo para una sociedad que avanza’, es va celebrar al novembre i desembre, i el segon  ‘Nuevo currículo para nuevos desafíos: hablan los centros’ a l’abril. En tots dos van participar experts i docents de gairebé 40 centres educatius de tota Espanya.

Debats relacionats amb la notícia:

Batxillerat competencial o batxillerat competent?

La LOMLOE i la qualitat del sistema educatiu

Ensenyament per competències: una moda pedagògica?