«Educació i Societat» (Primera taula rodona)

PRIMERA TAULA RODONA DEL ‘II CONGRÉS D’EXPERTS DOCENTS‘ (2.ª part)

Barcelona va acollir el 26 de novembre el «II Congrés d’experts docents», organitzat per la Fundació Episteme i l’Observatori Crític de la Realitat Educativa (OCRE), dedicat a «La necessitat social del coneixement». Celebrat a la Residència d’Investigadors del CSIC, l’acte va aplegar més de 160 assistents, majoritàriament professors, que reclamen més racionalitat, més ciència i més coneixements com a necessitat acadèmica i social davant les evidents mancances dels alumnes, reflectides en els mals resultats obtinguts pels nostres estudiants i recollides en els successius informes PISA.

Aquesta segona trobada educativa celebrada a Barcelona va comptar amb les ponències de 16 experts educatius i la col·laboració del Sindicat de Professors de Secundària (aspepc·sps), l’Associació  de Catedràtics (ACESC), la plataforma valenciana No Als Àmbits i la plataforma catalana No al Currículum, també coneguda com a Plataforma en Defensa de la Qualitat Educativa.

Amb el títol “Educació i Societat”, aquesta primera taula rodona va abordar aquestes qüestions sota les intervencions de Xavier MassóRicardo Moreno CastilloJ. Jorge SánchezEnrique Galindo i Olga García, amb la moderació de Josep Oton.

Accedir al vídeo de la Primera Taula Rodona:

• Xavier Massó. President de la Fundació Episteme. Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació. Llicenciat en Antropologia Social i Cultural. Catedràtic d’Ensenyaments Secundaris per l’especialitat de Filosofia.

• Ricardo Moreno Castillo. Llicenciat en Matemàtiques i doctor en Filosofia, matèria en la qual es va doctorar gràcies a una tesi sobre història de les matemàtiques. Catedràtic d’Institut per l’especialitat de Matemàtiques i professor associat a la UCM, actualment jubilat.

• J. Jorge Sánchez. Llicenciat en Filosofia. Doctor en Humanitats. Catedràtic d’ensenyament secundari. Membre del Patronat de la Fundació Episteme.

• Enrique Galindo. Llicenciat en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid. Professor d’Ensenyament Secundari des de 2004. Codirector de la col·lecció d’Educació d’Ediciones Akal.

• Olga García. Llicenciada en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid.
Professora d’Ensenyament Secundari des de 2006. Des de fa onze anys, exerceix a l’IES Jules Verne de Bargas, Toledo. Codirectora de la col·lecció d’Educació d’Ediciones Akal.

Modera: Josep Oton

Congrés en format presencial celebrat el dissabte, 26 de novembre de 2022, a la Residència d’Investigadors del CSIC (Barcelona).

Accés al reportatge resum

Accés a la pàgina del congrés

APARICIONS A PREMSA:

CATALUNYA VANGUARDISTA (12/12/2022)

CATALUNYA VANGUARDISTA (30/11/2022)

MAGISTERIO (28/11/2022)

EL PERIÓDICO (27/11/2022)

HOY (26/11/2022)

EL COMERCIO (26/11/2022)

ABC (26/11/2022)

EL DIARIO DE LA EDUCACIÓN (25/11/2022)

EL PERIÓDICO (14/11/2022)