Novament, el document conté aspectes rellevants del conjunt d’Administracions educatives, els professionals de l’educació i altres agents públics i privats que desenvolupen funcions de regulació, finançament i prestació de serveis per a garantir el dret a l’educació a Espanya, així com les mesures i accions que s’implementen en aquest sentit.
Aquest Informe 2021 està impregnat dels objectius del Pla estratègic del Consejo Escolar del Estado, que han fet de la participació i la implicació de les conselleres i consellers el seu nord. El capítol F, Propostes de millora, es redacta seguint les directrius del Pla estratègic en «Propostes de millora» amb els set temes consensuats en la Comissió Permanent i «Altres propostes de millora» als diferents capítols.
El Ple del Consejo Escolar del Estado, com a òrgan de participació de la comunitat educativa en la programació general de l’ensenyament i d’assessorament al Govern, va aprovar l’informe 2021 sobre l’estat i situació del sistema educatiu en el curs escolar 2019-2020.
En aquesta ocasió el contingut s’ha enriquit amb aportacions de la Junta de Participació Autonòmica per a descriure les polítiques dutes a terme per les Administracions educatives per a la detecció i atenció precoç, l’avaluació i atenció psicopedagògica i l’orientació acadèmica i vocacional.