Planteja una crítica radical del paper que en el terreny educatiu està exercint el discurs d’una pedagogia dominant de sofismes –revestits sovint d’una falsa aparença progressista– que condueixen, moltes vegades, a resultats extraordinàriament reaccionaris, i aspira a contribuir, des de l’àmbit de la filosofia, a rearmar intel·lectualment l’educació enfront de l’atac neoliberal que aguaita a l’ensenyament públic.

 

Escuela o barbarie‘ (2017), escrit conjuntament per Carlos Fernández Llíria, Olga García i Enrique Galindo, incorpora un inquietant subtítol: ‘Entre el neoliberalisme salvatge i el deliri de l’esquerra’; tota una crítica al projecte educatiu d’una esquerra amparada en polítiques educatives consistents -en el millor dels casos- a fer de comparsa de la mercantilització de l’ensenyament i -en el pitjor-, a representar el trist paper de «ximple» útil legitimadora de les polítiques educatives neoliberals.

 

Fitxa:

Autors: Carlos Fernández Llíria, Olga García i Enrique Galindo

Títol: Escuela o Barbarie

Editorial: Akal

Any de publicació: 2017

 

Entrevista als autors a Catalunya Vanguardista

 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.