Dimecres, 25 de setembre Fòrum Episteme comptarà amb la participació de l’escriptor i docent Andreu Navarra que acaba de publicar Volver a aprender, una crítica desacomplexada sobre els motius que han permès que el discurs pedagogista cali en els sistemes educatius occidentals. Sobre el llibre també opinaran els professors David Rabadà i Xavier Massó.
La cita serà, com és costum, a les 18.30 hores de forma telemàtica. L’assistència és gratuïta però cal registrar-se per assistir-hi fent clic aquí (o a les imatges)
L’autor
Andreu Navarra és escriptor i historiador. Combina la creació literària amb la crítica i l’anàlisi de sistemes educatius. Investiga el pensament català i espanyol entre finals del segle XIX i la guerra civil (1868-1939). És professor d’Història de la Cultura Contemporània a la Universitat Oberta de Catalunya. Col·labora assíduament amb la «Fundació Episteme». Redactor en cap d’Humanitats a “educational EVIDENCE”.
Amb participació de:
David Rabadà
Paleontòleg i comunicador científic. Doctor en Ciències Geològiques el 1995 per la Universitat de Barcelona. Va treballar en diferents projectes científics del CSIC. Ha rebut diversos premis com a escriptor. Actualment és professor de Ciències Geològiques i membre de l´Acadèmia ACVC. Responsable de comunicació de Professors de Secundària, i Redactor en cap de la secció de Ciència d’educational EVIDENCE.
Xavier Massó
President de la «Fundació Episteme». Secretari General del «Sindicat de Professors de Secundària (aspepc·sps)». Llicenciat en Filosofia i Ciències de l´Educació. Llicenciat en Antropologia Social i Cultural. Catedràtic d’Ensenyaments Secundaris per l’especialitat de Filosofia. Autor del llibre, “El fin de la educación” (Akal, 2021). Coautor de “La educación cancelada” (Sloper, 2022).
Sobre el llibre d’Andreu Navarra:
“«Volver a aprender», fa una revisió del sistema educatiu actual i ens planteja què hem de fer perquè els joves tornin a adquirir els coneixements necessaris per a convertir-se en ciutadans autònoms i persones integrals. Per què el món occidental actual té tanta por a l’ extensió del coneixement?, qui són darrere de les noves pedagogies i de la tecnocràcia digital?
Plataforma Editorial
El de Navarra és un esperit crític en estat pur, el de veritat i l’únic possible, perquè per a ser «crític» cal conèixer i saber de què s’està parlant –el contrari seria xarlatanisme– i cal tenir un criteri sobre allò que se sabem i coneixem. En tots dos casos Navarra demostra estar sobradament acreditat. Quelcom de què freturen clamorosament, en al·lusió al seu anterior llibre, els que han ‘Prohibit aprendre’. Ara ens exposa la necessitat urgent de l’escola, i de la societat que se’n nodreix, de plantar cara i lluitar per a ‘Volver a aprender’. Ens hi va molt, ens hi va el futur de la nostra societat”.