Inici El blog

Tertúlia amb David Rabadà, autor. “Educación basurizada”

Tertúlia amb David Rabadà, autor de La educación basurizada. El cáncer de las pseudociencias en educación (Dobleuve). Participen els docents i escriptors, Andreu Navarra, Josep Otón i Xavier Massó.

 

Per accedir al seminari web clica damunt la imatge:

• David Rabadà. Paleontòleg i comunicador científic. Doctor en Ciències Geològiques en 1995 per la Universitat de Barcelona. Va treballar en diferents projectes científics del CSIC. Ha rebut diversos premis com a escriptor. Actualment és professor de Ciències Geològiques i membre de l’Acadèmia ACVC. Responsable de comunicació de Professors de Secundària, i redactor cap de la secció de Ciència d’ «educational EVIDENCE».

Amb la participació dels  docents i escriptors, Andreu Navarra, Josep Otón i Xavier Massó.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual “webinar” celebrat el dimecres, 28 de maig de 2025.

Idioma: castellà


Més informació:

Ressenya llibre (per Andreu Navarra): https://educationalevidence.com/ca/la-educacion-basurizada/

Entrevista amb David Rabadà (per Eva Serra): https://educationalevidence.com/ca/david-rabada-som-davant-duna-estafa-al-1984-de-george-orwell/

Link del llibre Educación basurizada

Tertúlia amb David Rabadà, autor de “La educación basurizada”

“L’estil de Rabadà s’ha assentat i racionalitzat, i ha pres fins i tot aires filosòfics. Kant, Plató, Demòcrit, Eisntein, Isaiah Berlin, Jorge Wagensberg transiten per aquestes pàgines, encara que diria que l’autor que més li ha influït possiblement és Héctor Ruiz Martín, l’imprescindible neurolingüista català”.

(Andreu Navarra a Educational Evidence).

 

El dimecres, 28 de maig: Tertúlia amb David Rabadà, autor de La educación basurizada. El cáncer de las pseudociencias en educación (Dobleuve). Participen els docents i escriptors, Andreu Navarra, Josep Otón i Xavier Massó. La cita, en Fòrum Episteme, començarà a les 18.30 hores.

Inscripció gratuïta aquí o clicant damunt les imatges.

 

Acadèmia i Dignitat

“Si hi ha alguna cosa que necessitem ensenyar i no ensenyem és «què» no està a la venda: hi ha poques idees més importants que refinar, per exemple, en un institut. Al món en què s’ha anomenat «llibertat» Onlyfans, és urgent aconseguir que cada ciutadà surti del sistema educatiu amb una teoria de la dignitat robusta o almenys suficient”. (David Cerdá, Una escola del que no es ven, abril 2025, Educational Evidence).

Webinar amb el filòsof, economista, escriptor, traductor, conferenciant i consultor David Cerdá. Amb la participació dels docents i escriptors Josep Otón i Xavier Massó.

Per accedir al seminari web clica damunt la imatge:

• David Cerdá. Economista, doctor en filosofia i professional de la gestió empresarial, l’educació i l’ètica. Estudiós del comportament humà, ha impartit conferències i cursos en set països. Publica articles amb regularitat en diversos mitjans (Disidentia, ABC, El Debate, Educational Evidence…) i ha traduït una quarantena d’obres (Shakespeare, Stevenson, Tocqueville, Rilke, C. S. Lewis i MacIntyre, entre d’altres).

Participen: Josep Oton i Xavier Massó.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual “webinar” celebrat el dimecres, 30 d’abril de 2025.

Idioma: castellà.

Acadèmia i Dignitat (webinar amb David Cerdá)

“Si hi ha alguna cosa que necessitem ensenyar i no ensenyem és «què» no està a la venda: hi ha poques idees més importants que refinar, per exemple, en un institut. Al món en què s’ha anomenat «llibertat» Onlyfans, és urgent aconseguir que cada ciutadà surti del sistema educatiu amb una teoria de la dignitat robusta o almenys suficient”. (David Cerdá, Una escola del que no es ven, abril 2025, Educational Evidence).

Dimecres, 30 d’abril comptarem amb el filòsof, economista, escriptor, traductor, conferenciant i consultor David Cerdá. Amb la participació dels docents i escriptors Josep Otón i Xavier Massó. La cita, a Fòrum Episteme, començarà a les 18.30 hores.

Inscripció gratuïta aquí o clicant sobre les imatges.

Pràctiques d’FP: parlen els empresaris

Analitzem el nivell de coneixements dels alumnes de Formació Professional un cop arriben a les empreses per a realitzar les seves pràctiques. Amb Lourdes Malé, empresaria de Molles Malé, Joan Martín, director de fàbrica de SORSA S.A i Ramon Casals, professor tècnic de Formació Professional i de Tecnologia des de l’any 1988 i vocal de la Fundació Episteme.

Per accedir al seminari web clica damunt la imatge:

• Lourdes Malé. Empresaria de Molles Malé i actualment gestionant l’adaptació de la seva empresa a un nou grup.

• Joan Martín. Director de fàbrica de SORSA S.A

• Ramon Casals. Professor tècnic de Formació Professional i de Tecnologia des de l’any 1988 i vocal de la Fundació Episteme.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual “webinar” celebrat el dimecres, 26 de març de 2025.

Idioma: català.


Educational Evidence:

Entrevista amb Joan Martín Viñaras, enginyer en Electrònica i Automàtica. Director de fàbrica de SORSA S.A:

Joan Martín: “No crec que ser posseïdor d’una titulació sigui assimilable a ser competent”

Pràctiques d’FP: parlen els empresaris

La durada de la formació pràctica en centres de treball a Catalunya oscil·la entre les 300 i les 700 hores aproximadament organitzades en un temps de 4 hores diàries i 20 de setmanals. Però, són realment efectives per alumnes i per empresaris?

Fòrum Episteme dedica el webinar d’aquest mes a analitzar el nivell de coneixements dels alumnes de Formació Professional un cop arriben a les empreses per a realitzar les seves pràctiques. Per això comptem amb la participació de Lourdes Malé, empresaria de Molles Malé i actualment gestionant l’adaptació de la seva empresa a un nou grup, Joan Martín, director de fàbrica de SORSA S.A i Ramon Casals, professor tècnic de Formació Professional i de Tecnologia des de l’any 1988 i vocal de la Fundació Episteme.

La cita serà, com sempre, a les 18:30 hores i les inscripcions gratuïtes per aquells que desitgin assistir es poden reservar aquí o clicant damunt les imatges.

Educational Evidence:

Entrevista amb Joan Martín Viñaras, enginyer en Electrònica i Automàtica. Director de fàbrica de SORSA S.A:

Joan Martín: “No crec que ser posseïdor d’una titulació sigui assimilable a ser competent”

MENYS CIÈNCIES = MÉS TERRAPLANISME

A finals de 2024 arribava una proposta del Departament d’Educació per a fusionar i reduir hores lectives d’assignaturesde ciències (Física i Química), (Biologia, Geologia i Ciències Ambientals) a 1r de Batxillerat. Aquesta mesura va alertar a docents i experts de societats científiques mostrant el seu rebuig per entendre que, de ser aprovada, podria afectar negativament la qualitat dels coneixements científics de l’alumnat. La Plataforma “Ciències en Perill” va publicar un manifest i demana la seva retirada.

Webinar amb un dels seus impulsors Julio D. Pérez Tudela, professor de Física i Química, amb participació de JoanRa Pla, professor de Química i David Rabadà, professor de Ciències Geològiques.

Per accedir al seminari web clica damunt la imatge:

• Julio D. Pérez Tudela. Doctor en Física per la Universitat de Barcelona, i professor de secundària en l’especialitat de Física i Química a l’institut Bernat Metge, de Barcelona. Ha treballat 7 anys com a tècnic docent del Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE), del Departament d’Educació i FP. Membre impulsor de la plataforma “Ciències en Perill”.

• JoanRa Pla. Professor de Química a l’INS Vilanova del Vallès, llicenciat en Biologia especialitat de Biotecnologia i Bioquímica per la Universitat de Barcelona, Grau Professional de Música i Màster en Pedagogia Musical pel Conservatori Municipal de Música de Barcelona i la UAB i màster del professorat per la UPF.

• David Rabadà. Paleontòleg i comunicador científic. Doctor en Ciències Geològiques en 1995 per la Universitat de Barcelona. Va treballar en diferents projectes científics del CSIC. Ha rebut diversos premis com a escriptor. Actualment és professor de Ciències Geològiques i membre de l’Acadèmia ACVC.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual “webinar” celebrat el dimecres, 26 de febrer de 2025.

Idioma: català.

MENYS CIÈNCIES = MÉS TERRAPLANISME

A finals de 2024 arribava una proposta del Departament d’Educació per a fusionar i reduir hores lectives d’assignaturesde ciències (Física i Química), (Biologia, Geologia i Ciències Ambientals) a 1r de Batxillerat. Aquesta mesura va alertar a docents i experts de societats científiques mostrant el seu rebuig per entendre que la mesura, si és aprovada, afectarà negativament la qualitat dels coneixements científics de l’alumnat. La Plataforma “Ciències en Perill” va publicar un manifest i demana la seva retirada.

Per tal d’analitzat els efectes que aquesta mesura podria tenir en l’ensenyament, Fòrum Episteme comptarà amb un dels seus impulsors, Julio D. Pérez Tudela, professor de Física i Química, amb participació de JoanRa Pla, professor de Química i David Rabadà, professor de Ciències Geològiques.

Webinar: Dimecres, 26 de febrer a les 18:30 hores.

Inscripcions gratuïtes per aquells que desitgin assistir es poden reservar aquí o clicant damunt les imatges.


Educational Evidence:

Entrevista amb Joan Josep Carvajal Martí, Degà de la Facultat de Química. Universitat Rovira i Virgili i nou president de la Conferència Espanyola de Degans de Química.

Joan Josep Carvajal: “No descartem, des de les universitats, convocar mobilitzacions i protestes de més envergadura

 

Escuela y libertad

Tertúlia a Fòrum Episteme amb Javier Mestre i Carlos Fernández Liria, autors del llibre Escuela y Libertad. Argumentos para defender la enseñanza frente a políticas educativas y discursos pedagógicos demenciales, una crítica per defensar la funció essencial de l’escola. Hi participen: Olga García i Xavier Massó.

 

Per a accedir al seminari clica damunt la imatge:

Javier Mestre. Catedràtic d’ensenyament secundari, especialitat en llengua castellana i literatura i autor de diverses novel·les.

Carlos Fernández Llíria. Professor de Filosofia a la Universitat Complutense de Madrid i autor de diversos llibres.

Amb la participació d’Olga García, professora de Filosofia d’ensenyament secundari. Codirectora de la col·lecció d’Educació d’Akal i escriptora i Xavier Massó, catedràtic de Filosofia d’ensenyament secundari. President de la Fundació Episteme, Secretari General de Professors de Secundària i escriptor.

Modera: Eva Serra, directora executiva de la Fundació Episteme.

Fòrum en format seminari virtual webinar celebrat dimecres, 29 de gener de 2025

Idioma: castellà.

Webinar: “Escuela y Libertad” (Tertúlia amb els autors)

“La gran jugada es hacer cargar a la escuela con la responsabilidad de todos los problemas que la Sociedad es incapaz de resolver. Es patético que la izquierda haya caído en una trampa tan burda”.

 

Tertúlia a Fòrum Episteme amb Javier Mestre i Carlos Fernández Liria, autors del llibre Escuela y libertad. Argumentos para defender la enseñanza frente a políticas educativas y discursos pedagógicos demenciales, una crítica per a defensar la funció essencial de l’escola. Hi participen: Olga García i Xavier Massó.

Dimecres, 29 de gener a les 18.30 hores. Registre previ gratuït aquí

Actualitat

Sala de lectura

Aquest web fa servir cookies pròpies per al seu correcte funcionament. Al clicar al botó Acceptar, acceptes aquestes tecnologies i el seu ús així com el processament de les teves dades per aquests propòsits.   
Privacidad