Fundació Episteme

Posts

382 ARTICLES

Comments

3 COMENTARIS

Social

No entrarem a debatre des d'un punt de vista soci-polític aquesta agenda, que conforma actualment la governança de la gran majoria de països i les aspiracions genèriques dels quals són altament lloables. Una altra qüestió, són els efectes de poder com a contrapartida material i instrumental que s'oculten sota la narrativa de l'Agenda 2030, igual que succeeix amb la gran majoria de meta-relats socials.
Per a alguns avui sembla que el cos de catedràtics sigui quelcom del passat -tal com ha insinuat cert responsable de l’educació a casa nostra, un passat que erròniament s’identifica amb la dictadura franquista-, i que sigui més políticament correcte fomentar un igualitarisme de la docència que al final és del tot fals i fraudulent.
¿Por qué llamamos transversales a los contenidos que no “encajan” en un área o asignatura? Por ejemplo: La educación medioambiental, moral y cívica o la igualdad de género. Se hace referencia a ellos de manera paralela y secundaria respecto a las materias principales. Pero detrás de esa denominación de “contenidos transversales” se esconden precisamente los valores morales cívicos.
“Imagina unos hombres en una habitación subterránea en forma de caverna con una gran abertura del lado de la luz. Se encuentran en ella desde su niñez, sujetos por cadenas que les inmovilizan las piernas y el cuello, de tal manera que no pueden ni cambiar de sitio ni volver la cabeza, y no ven más que lo que está delante de ellos”. (El mito de la caverna, Platón).
Comença un nou curs encara amb més incerteses que l’anterior. A la pervivència d’una pandèmia davant la qual sembla que s’ha optat per mirar cap a un altre costat, s’hi afegeix la implantació d’una nova llei educativa que, si més no, ha estat polèmica en la seva elaboració i tot indica que genera dubtes força raonables pel que va a la seva aplicació; tant entre molts docents com a la societat en general.
El Pla d’inici del curs escolar 2021-2022 en l’actual context de pandèmia suposarà que tots els centres educatius comencin el proper 13 de setembre les classes de forma presencial i amb la mascareta a les aules. Com a novetat, l’alumnat vacunat amb la pauta completa no haurà de fer quarantena en el cas que sigui contacte estret d’un positiu.

Recent posts

Recent comments

Montserrat Olivés Mirest on Literatura universal? Al contenidor!
carme frigola i fabra on Tecno-educació: Reptes i desafiaments
David Rabadà on Simone Weil professora
Maribel Estrada Silva. on La educación cancelada
Purificación Vargas Fresno on Carrera professional o cadena de comandament
Cristina Zapater on Casal d’estiu científic
Aquest web fa servir cookies pròpies per al seu correcte funcionament. Al clicar al botó Acceptar, acceptes aquestes tecnologies i el seu ús així com el processament de les teves dades per aquests propòsits.   
Privacidad